A cara "B" da música, na cara "B" da radio # The "B" side of music, on the "B" side of radio. Conducted by: André C. Pastor —Pequeno Monstro—.

luns, 29 de abril de 2013

Diálogos 3 (Radio 3-RNE) - Especial álbum Sòlas, TALITHA MACKENZIE.

Talitha MacKenzie

Rescatado dunha vella cita de casete da miña sonoteca, edición especial de Diálogos 3, apresentado por Ramón Trecet, adicado a analisar o álbum Sòlas de TALITHA MACKENZIE publicado no ano 1993. O programa foi emitido un domingo do ano 1994 por Radio 3 (RNE).

A cerca deTalitha MacKenzie:
"Talitha nace e crece na multicultural cidade de Nova Iorque, ficando cautivada polas cancións tradicionais de todo o mundo dende moi noviña. A idade de sete anos escoita por vez primeira unha canción gaélica. Foi durante a súa adolescencia cando comeza a recompilar gravazóns de campo do canto tradicional deste curioso estilo de música vocal. Tras varios anos de xira en solitario por América e de colaboracións vocais con bandas tradicionais, Talitha se traslada a Escocia en 1987, donde formará parte da popular agrupación de baile escocesa Drumalban".

"En 1988 co-funda o dúo Mouth Music, cuxo innovador álbum homónimo (con arranxos de música do mundo contemporáneo das cancions gaélicas tradicionais) chega a encabezar as listas da revista Billboard, recibindo eloxios da crítica internacional. Cando a outra metade do dúo Mouth Music abandoa o proxecto, Talitha pon en marcha, baixo similares premisas, un proxecto en solitario que daría os seus froitos en 1993 coa publicación do álbum Sòlas."

Sobre o álbum Sòlas:
"Publicado no ano 1993, recolle cancions gaélicas tradicionais e orixinais realizadas por Talitha MacKenzie, arranxadas e producidas por Iain McKinna, Chris Birkett e a propia Talitha".

(Info tirada e traducida de: http://talithamackenzie.com/biography)

Sobre o estilo "mouth music":
"A tradición gaélica fala de que a mouth music (ou puirt-a-beul) -é dicir, música de boca- é un estilo de canto en idioma galélico enfocado ao baile, melodías vocais que imitan a sonoridade dos propios instrumentos; a súa orixe pode estar na prohibición de certos instrumentos que se consideraban heréticos, ou nas etapas de fame nas que, en Escocia, houbo uhna prolongada ausencia de artesáns especializados na elaboración de ditos instrumentos. Dun xeito ou doutro, ista tradición foi rescatada e revitalizada en base a certas gravacións antigas, entidades e bandas coma a denominada así mesmo Mouth music, formada por Martin Swan e a propia Talitha Mackenzie...".

(Info tirada e traducida de: http://solsticiodeinvierno.blogspot.com.es/2008/11/talitha-mackenzie-slas-la-mayora-de.html)

Sintonizamos...


 

Fonte sonora: arquivo sonoro de o Pequeno Monstro (blog: http://offmental.blogspot.com)

domingo, 14 de abril de 2013

Diálogos 3 (Radio 3-RNE) - Especial "Conexión Irlandesa".

Enya Brennan, Nightnoise, Therese Schroeder-Sheker & Liam O´Flynn

Resucitamos unha nova edición dos Especiais de Diálogos 3, que durante algunha tempada nos aledaban as fins de semana en Radio 3, nos primeiros 90´s.

Especial "La Conexión Irlandesa" emitido (polo contexto do programa) entre ao ano 1990 e 1991. Neste programa Ramón Trecet fai una análise da andaina e sons de bandas como NIGHTNOISE ou solistas coma THERESE SCHROEDER-SHEKER ou ENYA BRENNAN, procurando conexións entre todas esas formas de entender a música tradicional con raigumes celticas.

Todos os programas que vou rescatando do meu arquivo son inéditos na rede, sendo a súa principal característica que foron emitidos orixinalmente en Radio 3 nos primeiros noventa e que, na maior parte dos casos, se trata de especiais adicados a selos discográficos, artistas ou estilos de músicas. Ista particularidade convírteos en documentos sonoros de obrigada escoita para termos datos do que estaba a acontecer dentro do que, daquela, chamaban "novas músicas", se ben ista denominación é bastante controvertida, pois certamente non se trata de nada novo, senón de reformulacións ou misturas de estilos, como acontece neste caso...  Sintonizamos. 


Fonte: arquivo sonoro do Pequeno Monstro

Diálogos 3 (Radio 3-RNE) - Especial "Conexión Irlandesa".

Enya Brennan, Nightnoise, Therese Schroeder-Sheker & Liam O´Flynn

Resucitamos unha nova edición dos Especiais de Diálogos 3, que durante algunha tempada nos aledaban as fins de semana en Radio 3, nos primeiros 90´s.

Especial "La Conexión Irlandesa" emitido (polo contexto do programa) entre ao ano 1990 e 1991. Neste programa Ramón Trecet fai una análise da andaina e sons de bandas como NIGHTNOISE ou solistas coma THERESE SCHROEDER-SHEKER ou ENYA BRENNAN, procurando conexións entre todas esas formas de entender a música tradicional con raigumes celticas.

Todos os programas que vou rescatando do meu arquivo son inéditos na rede, sendo a súa principal característica que foron emitidos orixinalmente en Radio 3 nos primeiros noventa e que, na maior parte dos casos, se trata de especiais adicados a selos discográficos, artistas ou estilos de músicas. Ista particularidade convírteos en documentos sonoros de obrigada escoita para termos datos do que estaba a acontecer dentro do que, daquela, chamaban "novas músicas", se ben ista denominación é bastante controvertida, pois certamente non se trata de nada novo, senón de reformulacións ou misturas de estilos, como acontece neste caso...  Sintonizamos. 


Fonte: arquivo sonoro do Pequeno Monstro

xoves, 11 de abril de 2013

Off Mental - programa 49

Eduardo Paniagua, Luis Vincent, Paula Vega, Cesar Carazo, Wafir Sheik e Luis Delgado.


Edición nº 49 de OFF MENTAL, músicas sen fronteiras en Rádio FilispiM.

Terceira parte e final da serie de especiais adicados ao multi-instrumentista, compositor, produtor e investigador LUIS DELGADO. 

Nesta ocasión unha selección da música do cedé recompilatorio "Las Tres Culturas de la Música Medieval Española" (Pneuma, 2001), intrepretado pola agrupación MÚSICA ANTIGUA dirixida por EDUARDO PANIAGUA.

  • Colección ALFONSO X O SABIO. 
- CSM 142. LA GARZA DEL RÍO HENARES (Ena gran coita sempr' acorrer ven) instr.
- CSM 282. Par Deus, muit' à gran vertude na paravla comual.

  • Colección AL-ÁNDALUS. 
- La Fuente (Melodía sobre original andalusí. Modo Hidyaz oriental. Ritmo Qaim wa nisf).
- ¿No aquí hay prodigios mil? (Ibn Zamrak, Tázon de la Fuente de los Leones).
- Ese es mi rito (Ibn al-Jatib, melodía de 'Escanciadme', Bawakir al Maya).
- Muwwal 'Buh bi-l-Garámi' ('Revela tu pasión') al-Harráq.
- Samai bayati (Ibrahim Al-Aryan).

  • Colección HISTÓRICA. 
- Sanºa (Para la fiesta de la circuncisión) Maluf. Cálamus.
- Dror Yiqra (Dunash ibn Labrat (t), Trad., Judeo-Yemeni). Judith R. Cohen y Eduardo Paniagua.
- Ki eshmerá shabat (Canción de Shabat, Abraham Ibn Ezra). Jorge Rozemblum & Eduardo Paniagua.

  • Colección TRADICIÓN. 
- Rodrigo venga a su padre (Abbot Peter,t & J. Díaz, m) Joaquín Díaz.
- Gyromax. Pascal Lefeuvre y Luis Delgado.
- Por el interés. Luis Paniagua.
- Ija mia, mi kerida (Trad., adap. sefardí). Luis Delgado.

Selección musical, locución e control técnico: Pequeno Monstro (Rádio FilispiM, libre de Ferrol).
Emisión: Rádio FilispiM & Rádio Kalimera.

venres, 29 de marzo de 2013

Off Mental - programa 48

Ensemble Ibn Báya (Ahmed El Gazzi, L. Delgado, E. Paniagua, Omar Metioui)


Edición nº 48 de OFF MENTAL, músicas sen fronteiras.

Especial LUIS DELGADO, multi-instrumentista, compositor, produtor e investigador (2ª parte). Neste segundo achegamento, escoitamos parte da súa produzón musical relacionada coa tradición e a música antigua.


LUIS DELGADO - Al Ándalus. Sonifolk/Lyricon, 1993 
  • El baño de la Princcsa Sabiha.
  • La poesía de Ibn Zamrak en la Paraxa.

LUIS DELGADO (con Omar Metioui, E. Paniagua, J. Muñoz, C. Beceiro, J. Bergia, A. Moreno & M.A. Serghini) - El Sueño de Al Zaqqâq. Nubenegra, 1997
  • El saludo (voz Aurora Moreno).
  • El aurora nocturna (voz Mohamed el Arabí Serguini).
  • El cinturón y el brazalete (voz Aurora Moreno).

ENSEMBLE IBN BÁYA (Omar Metioui & Eduardo Paniagua, con Amed Al-Gazi, Mohamed el Arabí Serghini,  Abdesselam Amrani  Boukhobza, Gloria Lergo e Luis Delgado) - Núba al-Máya. Sony Classical, 1997
  • [II - mizan qa'im wa-nisf] - twishya 2.
  • San'a, Hin nalqa l-malih  (Cuando atopamos a fermosura).
  • San'a, bi-dinam  (instrumental).
  • San'a, 'aqli' abbah  (A miña mente cautiva).
  • San'a, 'unZhur ila l-bustan  (Contempla os xardíns).
  • San'a, idha nadhkuru  (Se lembramos).

Selección musical, comentarios e control técnico: O Pequeno Monstro.
Emisión: Rádio Filispim, 93.9 FM (Ferrol) & Rádio Kalimera, 107.9 FM (Compostela).

xoves, 14 de marzo de 2013

Off Mental - programa 47

Luis Delgado

Edición nº 47 de OFF MENTAL, músicas sen fronteiras en Rádio FilispiM. Conduce e apresenta: Pequeno Monstro.

Especial LUIS DELGADO, multi-instrumentista, compositor, produtor e investigador (1ª parte). Neste primeiro achegamento escoitamos parte da súa produzón musical en ben diversos proxectos, do tradicional á experimentación e vangarda.


LA MUSGAÑA - El Diablo de Cojuelo. Sonifolk, 1988.
  • Pasacalles de Ciudad Rodrigo.

ISHINOHANA [Luis Delgado & Javier Bergia] La Flor de Piedra. El Cometa de Madrid, 1986.
  • El beso de la muerte.

BABIA [Luis Delgado, Luis Paniagua, Eduardo Paniagua & Jesús Creus] Oriente-Occidente. Guimbarda, 1982. 
  • Luciernaga. 
  • Kejaritomene.

MECÁNICA POPULAR [Luis Delgado & Eugenio Muñoz]. Baku, 1922. El Cometa de Madrid, 1987.
  • Daguerrotipo.
  • De Tooway a Gutenberg.

LUIS DELGADO  - BSO serie TV. Alquibla. Rtve música, 1988.
  • Sintonia - El musem.
  • El Cairo, díptico urbano. 
  • Istanbum, la ciudad palimpsesto-Hagya Sofia.
  • El Islam, realidad y leyenda-Inquisición.
  • Gaudí en Capadofia-Reflexión.

CÁLAMUS [Luis Delgado & Eduardo Paniagua]. Medieval Women´s Songs. Música Arábigo-Andaluza. Pneuma, 1991.
  • Nuba Rasd Ed Dhil. Touchiya Quaim Va Nisf.
  • Nuba Rasd Ed Dhil. Sana´ Basit (No conifes a nadie tu secreto).
  • Maluf-saná (Para la fiesta de la circuncisión).


xoves, 28 de febreiro de 2013

Off Mental - programa 46

Erik Alfred Leslie Satie

Edición nº 46 de OFF MENTAL, músicas sen fronteiras en Rádio FilispiM.

Especial ERIK SATIE. 

PATRICIA ESCUDERO & LUIS DELGADO - Satie Sonneries-Timbres y Tratamientos Sonoros (El Cometa de Madrid, 1987).
  • Gymnopedie III
  • Etre jaloux de son camarada qui a une gross tete.
  • Gnossienne I
  • Lui manger sa tartine
  • L´initation (fragmento)
  • Valse du chocolate aux amandes
  • Gnossienne III
  • Gymnopedie II
  • Gnossienne II
  • Le chant guerrier du Roi des haricots
  • Prefiter de ce qu´il a des cors aux pied por lui pendre son cerceu
  • Petite prelude a la journée
  • Arcueil

VIENNA ART ORCHESTRA - The minimalism of Erik Satie (1989).
  • Gnossienne III
  • Reflections on Gnossienne I
Comentarios, selección musical e control técnico: Pequeno Monstro.
Emisión: Rádio FilispiM (Ferrol) e Rádio Kalimera (Compostela).



Video: outro exemplo da incorcoración de instrumentos (sintetizador Moog) e efectos electrónicos na interpretación da obra de Satie: The Velvet Gentleman. Camerata. Deram Records, 1968). Ver volume posterior desta da mesma serie en:  http://blog.wfmu.org/freeform/2007/05/the_electronic_.html
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...