A cara `B´ da música, na cara `B´ da radio. Conduce: O Pequeno Monstro.

lunes, 12 de diciembre de 2011

Off Mental - programa 09

John Tavener

Noveno programa en Rádio FilispiM da serie OFF MENTAL, apresentado polo Pequeno Monstro en Rádio FilispiM, 93.9 FM, libre e comunitaria de Ferrol. Outras músicas doutra forma, sen fronteiras estilísticas e de ningún outro tipo, cuxo denominador común é a creatividade.


Neste programa:
  • JOHN TAVENER - The Protecting Veil [for chello and orchestra - Section I]. María Kliegel, cello. Ulster Orchestra, conducida por Takuo Yuasa. Naxos, 1999.
  • STEVEN HALPERN - Extracto de Deep Journeys [teclados con Hemi-Sync Technology]. Inner Peace Music, 2002


5 comentarios:

  1. Vou lento en escribir. Xúntaseme todo.
    Como sempre, descubro cousas novas e interesantes que terei que ouvir más tranquilamente.
    Gustoume.
    Grazas.
    Saudos eleútricos.

    ResponderEliminar
  2. Si,especialmente este programa é para buscar o momento... unha tarde noite desas de Natal, pode ser unha delas...

    Un saúdo!

    ResponderEliminar
  3. John Tavener me ha parecido estupendo, adquiriré ese “Protecting Veil” en cuanto tenga ocasión. En este contexto, es a Górecki a quien tengo controlado, un compositor con el que se podrían llenar programas enteros. Por lo que oigo, Tavener ha aprendido mucho del polaco, algo que percibo sobre todo en determinadas atmósferas creadas con las cuerdas. En ellas –puede que me equivoque, pero yo diría que es así–, se recurre con frecuencia a acordes construidos a partir de tonos consecutivos, creando una suerte de efecto de extrañamiento que también podemos apreciar en algunos momentos de la “Sinfonía No. 3” de Górecki. Me encanta ese recurso, la verdad.
    En cuanto a Halpern, de quien habré escuchado alguna cosa suelta aparte de lo que has puesto en el programa, por el momento no me atrae tanto. Tal vez dentro de unos años, pues siempre es pronto para decir que no. Eso sí, lo que has comentado del Hemi-Sync y la ilusión de un tercer tono me ha parecido más que interesante, no sabía que existían sintetizadores con semejante tecnología.

    Un saludo ;)

    ResponderEliminar
  4. Si, ademáis esa edición de Naxos é moi económica. Sempre que vou algún deses "almacéns" que aínda quedan con boa selección de músicas, me perdo nos estantes do selo "Naxos"... recoméndocho, porque hai de todo, incluidos estes sons tan apaixoantes do Tavener, Gorecki, etc... que son un pouco a banda sonora do noso tempo.

    A graza do programa é pinchar, logo do misticismo de Tavener, algo coma o de Halpern. Ben sendo a esencia deso que se chamou New Age mucic, pura, e dicer máis ca música, unha ordenación de sons preparados para acompañar estados de instropección... Para min o que fai Halpern é a esencia mesma de todo iso, tratándose ademáis dun dos precursores do estilo [en 1969 xa estaba dándolle voltas a cabeza a todo isto i en 1975 compuso a Spectrum Suite, que máis tarde volvería a gravar con novas técnicas]. Coma en todos os estilos dentro da N.A. hai cousas moi interesantes e muito oportunismo polo tirón comercial que tivo nos 90s, cuestión esta que fixo moito dano ao xénero. O caso de Halpern é deses a ter en conta --> http://es.wikipedia.org/wiki/Steven_Halpern

    Me he dado cuenta que estoy escribiendo en gallego! espero que se entienda. Saludos!!! y muchas gracias por el comentario.

    ResponderEliminar
  5. Pues, en general, leyéndolo despacito sí que lo entiendo. Se me escapa el "aínda", que tiene pinta de adverbio pero no sé exactamente cómo interpretarlo.

    Totalmente de acuerdo con lo del oportunismo comercial. Por culpa de eso, mucha gente relaciona el término "new age" con músicas de relajación y asuntos esotéricos, cuando en realidad el mercado de las nuevas músicas abarcaba un espectro muy abierto de estilos procedentes de todo el globo.
    A la discografía de Halpern ya la había echado un vistazo. Me viene a la cabeza el nombre de Michael Stearns por ser otro de los pioneros que ya en 1977 componía cosas realmente extraterrestres. Su "Sustaining Cylinders" no tiene desperdicio ni tampoco "Encounter", aunque creo que sus mejores momentos están en la banda sonora de "Baraka".
    Un saúdo :D

    ResponderEliminar

Comentando das vida ao blog. Obrigado!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...