A cara "B" da música, na cara "B" da radio # The "B" side of music, on the "B" side of radio. Conducted by: André C. Pastor —Pequeno Monstro—.

mércores, 18 de abril de 2012

Off Mental - programa 24

 Geoff Smith & Nicola Walker-Smith  (15 Wild Decembers, 1995)


Programa Nº 24 en Rádio FilispiM da serie OFF MENTAL, apresentado polo Pequeno Monstro. Outras músicas doutra forma, sen fronteiras estilísticas e de ningún outro tipo, cuxo denominador común é a creatividade.

Neste programa:
  • GEOFF SMITH & NICOLA WALKER-SMITH - The Last of England [15 Wild Decembers. Sony Classical, 1995].
  • GEOFF SMITH & NICOLA WALKER-SMITH - Six Wings of Bliss [15 Wild Decembers. Sony Classical, 1995].
  • GEOFF SMITH & NICOLA WALKER-SMITH - Possed me [15 Wild Decembers. Sony Classical, 1995].
  • ANNE CLARK - Killing Time [The Best of Anne Clark. Beehive Trading Ltd, 1994].
  • ANNE CLARK - Swimming [The Best of Anne Clark. Beehive Trading Ltd, 1994].
  • ANNE CLARK - Poem for a Nuclear Romance [The Best of Anne Clark. Beehive Trading Ltd, 1994].
  • ANNE CLARK & VINY REILLY - The Last Emotion [The Best of Anne Clark. Beehive Trading Ltd, 1994].
  • THIS MORTAL COIL - Acid, Bitter and Sad [Recomplilatorio: Lonely is an Eyesore. 4AD, 1987].
  • COCTEAU TWINS - Crushed [Recomplilatorio: Lonely is an Eyesore. 4AD, 1987].




Video: Remistura electrónica da peza Six Wings of Bliss, publicada no mesmo ano que o album que contiña a versión orixinal [15 Wild December, 1995]

domingo, 15 de abril de 2012

Diálogos 3 (Radio 3-RNE) - Evolución da música electrónica - Cap.1 WALTER / WENDY CARLOS (01/02/1992)

Wendy Carlos

Retomamos a nosa viaxe por Diálogos 3, nesta ocasión coa primeira metade dun especial emitido o 1 de febreiro de 1992 en Radio 3 [RNE], adicado ao sintesista Wendy (Walter) CarlosA fonte, como sempre, unha vella cita de casete do arquivo sonoro do Pequeno Monstro. 

De seguido transcribimos as verbas coas que Ramón Trecet introduce este especial, complementado cun breviario (ampliado por este blog) da evolución dos instrumentos electrónicos dende os seus alicerces (clavicordio eléctro-mecánico, s. XVIII),  até o XX.

"A música electrónica que habitualmente escoitades en Diálogos 3, ten unhas orixes moi concretas que imos tentar de explorar nos dias de hoxe e mañá ao través de dous artistas que, cada un coas súas especias caracteríticas, marcaron unha serie de sendas a seguir, da reproduzón, máis que da produzón, aínda que no caso de Wendy Carlos, a recreación pasou a un segundo termo, despois. Estamos a falar de Wendy Carlos [antes Walter Carlos] e de Isao Tomita.

A cronoloxía de inventos que é necesaria analisar, para chegar ao Mini Moog que utilizou Wendy Carlos nas súas primeiras execucions, podería ser a seguinte:


1761, en Paris, Jean-Baptiste de Labord, inventou un clavicordio electro-mecánico.


1906, Thaddeus Cahill inventa o Telharmonium, un harmonium eléctrico que podemos considerar o primeiro instrumento electrónico significativo.


1919, o físico e músico ruso Serguéievich Termen inventa o Théremin.


1928, Maurice Martenot inventa El Ondes-Martenot, uhna evolución do Théremin, utilizado sobre todo por intérpretes e compositores da chamada música “clásica contemporánea”.


1934, en EEUU el Sr. Laurens Hammond patenta un instrumento que seria o órgano Hammond, con aplicaciones na música rock de importancia, baseado en principios de eletromagnetismo e de amplificación ao través de altavoces individuais [este inventor operou noutros campos, coma nos primeiros cambios automáticos para automóveis, por ex.]. Nos anos 50, comezaron a comercializarse ben variados modelos do Hammond. O son deste órgano tería o seu áuxe moito anos despois [anos 60 e 70], en xéneros tan dispores coma o jazz, soul, gospel, música lixeira, rock ou ska.


1945, como causa e efecto da 2º Guerra Mundial, nos seus últimos meses, as tropas estadounidenses entran na cidade alemá de Colonia. A cidade semella abandonada polos nazis, mais sorprendentemente as emisoras de radio locais continúan a emitiro propaganda nazi. Cando as tropas acceden as emisoras, se atopan as instalacións sen persoal algún e, no seu lugar, aparellos reprodutores de citas magnetofónicas lanzando mensaxes ao ár. O exército norteamericano enfróntase por vez primeira a `cita magnetofónica´, un invento que, a partir de entón, tería unha aplicación civil e industrial que revolucionaria a radio e a propia industria musical. Até daquela, se coñecía `o cabo metálico magnetofónico´, un magnetofón pouco versátil e con mala cualidade de son. Máis tarde, nos anos sesenta, aparece un instrumento cuxa base son as citas magnetofónicas, o Mellotrón.

1960, O Mellotrón, como evolución dun invento chamado Chamberlin, foi un instrumento fudamentado nas citas magnetofónicas. Tratábase dun teclado, cuxa presencia semellaba un piano convencional, capaz de reproducir ao través de tres canles, citas pregrabadas.


Como vemos, os instrumentos musicais, van evoluindo en base ao desenvolvemento da tecnoloxía en cada momento da historia, non só canto a súa creación como tal, senón canto ao seu perfeccionamento ou aplicación práctica.


Entre 1951 e 1957, a compañía RCA [Radio Corporation of America] ao través das investigacións levadas ao cabo polos doutores Harry Olson e Herbert Belarel, nun centro de investigación de música eletrónica na Universidade de Princeton [Nova Jersey-EEUU], crea o primeiro sintetizador da historia, o MARK II. Medía uns 5 metros de longo por 2 de alto. Aínda pode verse funcionando no Columbia Princeton Eletronic Music Center de Nova Iorque.


De 1955 a 1967, o doutor en electrónica Robert Moog, inventa el sintetizador Moog, cuxa evolución sería o Mini Moog, instrumento electrónico do que se dicía era capaz de crear unha gama case infinita de sons. Robert Moog, foi galardonado no ano 2001 co Polar Music da Real Academia da Música de Suecia, considerado coma o Nobel da Música.

En 1966, Robert Moog, se pon en contacto co único músico que ten título de enxeñeiro electrónico por entòn, Walter Carlos [despois cambiaria de sexo, pasando a chamarse Wendy Carlos] dando lugar esta colaboración a primeira obra deste músico,`Switched on Bach´ [1967], donde Carlos recrea electrónicamente obras de J.S. BachDaquela, unha das compañías de música electrónica máis potente nos EE.UU., a Columbia Broadcasting Systems [CBS], realiza una convención de enxeñeiros electrónicos, donde se apresentará o Mini Moog e a mencionada obra `Switched on Bach´, sorprendendo aos enxeñeiros electrónicos asistentes a aquela convención,


O ano seguinte, 1968 a CBS publica finalmente `Switched on Bach´,  acandando no mercado un número de vendas moi superior ás que Robert Moog e Walter Carlos tiveran imaxinado.


En paralelo a todos istes inventos e evolucións, se estaban a producir outra series de avances que revolucionarían a música nas seguintes décadas. Son as primeiras aproximacións á que, poderiamos considerar, primeira guitarra eléctrica. Así, a mediados dos anos 30 o músico Lester William Polsfuss [coñecido coma Les Paul], comezou a combinar o seu talento coma guitarrista con experimentos coa electricidade, nos sotos da súa casa. Tiña 26 anos e vivía en Nova Iorque. Les Paul, sofre unha descarga eléctrica de tal gravidade que, asustado, decide abandonar as experimentacións durante un par de anos, centrándose no acompañamento á guitarra de cantantes coma Nat King Cole e Bing Crosby.



En 1947, Les Paul decide volver á experimentación, logrando unha versión sosfisticada e segura de guitarra eléctrica coa que grava a composición `Lover´. Aquela canción, resultou un dos primeiros experimentos de enxeñería de gravación, xa que chegou a rexistrar a melodía oito veces, a distintas velocidades, e logo misturalas creando a ilusión dunha orquesta completa. A casa Capitol editou aquelo, sendo un suceso, chegando o público a considerar aquilo [finais anos 40] coma `música futurista´.


Mais, esculcando con profundidade na historia do blues, uns vinte anos anos antes, entre 1920 e 1929 [ano do Crack financieiro e década máxica do blues], nos atopamos con dous músicos negros [Les Paul era branco], que non foron quen de patentar alquel invento e que algúns historiadores sitúan coma os verdadeiros artífices daquela primeira aproximación á `guitarra eléctrica´. Trátase de Charlie Christian [Jazz] e Aaron T-Bone Wolker [Blues], era o ano 1929. A historía é a que segue; durante unha actuación do guitarrista Aaron T-Bone Wolker en Chicago, nun clube donde había demasiado ruido, procurando unha solución técnica que amplificase o son da súa guitarra, sitúa o microfone de voz da época diante da caixa da súa guitarra acústica, engadindo unha rádio de válvulas do momento coma amplificador. Como era normal, naqueles auténticos e orixinais bluesman pretos, aquel invento non foi patentado, nen moito menos trascendeu á historia oficial dos descubrimentos o nome destes dous pioneiros, a diferenza do acontecido co guitarrista branco Les Paul.


Xa nos anos 40 se inventa o contrabaixo eléctrico. Nas décadas seguintes, coa eclosión do rock & roll, chega a popularización de moitos dos instrumentos electrónicos dos que falamos aquí...".


Sintonizamos. Evolución da música electrónica [Cap. 1 Walter/Wendy Carlos]. Condude: Ramón Trecet.




Escoita a 2º metade do especial "Evolución da música electrónica", en: 
+ info: http://www.audionautas.com/2011/03/wendy-carlos-y-la-genesis-de-switched.html

Imaxes:  Portada Switched on Bach [1976] & imaxe de Robert Moog.

xoves, 12 de abril de 2012

Off Mental - programa 23


Programa Nº 23 en Rádio FilispiM da serie OFF MENTAL, apresentado por André pequenomonstro. Outras músicas doutra forma, sen fronteiras estilísticas e de ningún outro tipo, cuxo denominador común é a creatividade.

Neste programa:
  • MEREDITH MONK - Gotham Lullaby [Dolmen Music. ECM, 1980].
  • MEREDITH MONK - Travelling [Dolmen Music. ECM, 1980].
  • MICHAEL MANRING - Welcoming [Unusual Weather. WH, 1986].
  • MICHAEL MANRING - Thunder Tactics [Unusual Weather. Windham Hill, 1986].
  • MICHAEL MANRING - Geometry [Toward the Center of the Night. Windham Hill, 1989].
  • JOHN THEMIS - Emily [Atmospheric Conditions. Coda Records, 1985].
  • JOHN THEMIS - Sirens: the Trick [Atmospheric Conditions. Coda Records, 1985].
  • JERRY GARCIA & MERL SAUNDERS [Blues from the Rain Forest - extracto. Sumertone Records, 1990].

mércores, 4 de abril de 2012

Off Mental - programa 22

 Primeira edición do album Spetrum Suite, 1975. Steven Halpern.

Programa Nº 22 en Rádio FilispiM da serie OFF MENTAL, apresentado polo Pequeno Monstro. Outras músicas doutra forma, sen fronteiras estilísticas e de ningún outro tipo, cuxo denominador común é a creatividade.


Neste programa:
  •  JOHN THEMIS - Sirens the trick [Atmosferic Conditions. Coda Records, 1984].
  •  SUZANNE CIANI - The first wawe (Birth of Venus) - [Seven Waves. Finnadar Records, 1982 - Private Music, 1988].
  •  SUZANNE CIANI - The second wawe (Sirens) - [Seven Wawes. Finnadar Records, 1982 - Private Music, 1988].
  •  STEVEN HALPERN - Spectrum Suite [Spectrum Suite. SRI Records, 1975. Primeira versión, enxeñeiro sonido: Dave Porter].
  •  STEVEN HALPERN & GEORGIA KELLY - Sand dance [Ancient Echoes. Heru Records, 1978].
  •  STEVEN HALPERN & GEORGIA KELLY - Crotona [Ancient Echoes. Heru Records, 1978].


domingo, 1 de abril de 2012

Diálogos 3 (Radio 3-RNE) - Especial MARK ISHAM (06/08/1991)

Mark Isham

Novo especial da serie DIÁLOGOS 3. Nesta ocasión, un programa monográfico emitido o 6 de agosto de 1991 en Radio 3 [RNE], adicado ao trompetista, pianista e produtor MARK ISHAM, apresentado por Lara López.

A fonte, como sempre, unha vella cita de casete no arquivo sonoro do Pequeno Monstro.

MARK ISHAM, nace un 7 de setembro de 1951 en Nova Iorque. Na súa adolescencia xuntábase cos seus amigos nos garaxes das súas moradas para fazer músicas. Entre eles estaban, Terry Bozzio, Peter Maunu e Patrick O´Hearn.

Ao cumprir 20 anos comeza a estudar programación de música electrónica, aínda que mantén a trompeta coma instrumento principal na súa carreira coma compositor.

Traballos por el asinados, coma Vapor Drawings, Castalia ou Tibet foron nominados aos premios Grammy. Ademáis foi galardonado nos Emmy e candidato aos Globos de Oro e Oscar. De feito, Mark Isham é actualmente un dos tres compositores de BSO de filmes máis recoñecidos, xunto a Ennio Morricone e John Williams.

No seu haber están máis dun cento de músicas para filmes. A banda sonora de
The Moderns [Alan Rudolph, 1988] ou mesmo a sinfonía eletrónico-tribal para o video Tibet, editada por Windham Hill en 1990 (casa discográfica na que Isham editou parte da súa musica), son parte da súa produzón.

ISHAM ten colaborado coma músico de sesión, en traballos doutros artistas: Tanita Tikaram, Suzanne Vega, Art Lande, Taj Mahal, Van Morrison, Joni Mitchell ou, os mesmísimos, Rolling Stones.

Neste especial de DIALOGOS 3, apresentado nesta ocasión por Lara López, escoitaremos un repaso a sua biografía coma músico, parte da súa obra, así coma a súa participación creativa en traballos doutros artistas, por esta orde:

  • Patrick O´Hearn [Rivers Gonna Rise, 1988]
  • Peter Maunu [Warm Sound in a Gray Field, 1990]
  • Mark Isham [BSO Country, 1984 - traballo colectivo]
  • Mark Isham [BOS The Moderns, 1988]
  • Mark Isham [Castalia, 1988]
  • Rubaja & Hernandez [High Plateux, 1987] - Isham, produtor.
  • Mark Isham [BSO Tibet, 1990]
  • Mark Isham [BSO Songs my ChildrenTaught me, 1991].

Sintonizamos. Radio 3 [RNE], tres da tarde, Dialogos 3.
Dirixe: Ramón Trecet. Apresenta: Lara López.


martes, 27 de marzo de 2012

NIGHTNOISE - Concerto no Teatro Calderón de Valladolid (23/04/1991)]

Formación orixinal de Nightnoise

Non se trata exactamente dunha edición especial de DIÁLOGOS 3, mais si dun concerto do cuarteto de Oregón, NIGHTNOISE celebrado no Teatro Calderón de Valladolid o 23 de abril de 1991, retransmitido por Radio 3 [RNE] e apresentado e comentado por Ramón Trecet, unha noite dese mesmo ano.

É dicer, que sigo a recuperar alfaias do meu arquivo sonoro, antes de que o tempo acabe por destruir o contiúdo rexistrado neses "artiluxios sonoros" tan entrañábeis [as cintas de casete], que como sabedes xa non se fabrican e das que se veñen de cumprir 50 anos da súa invención.

Aquela noite do 23 de abril de 1991, no Teatro Calderón de Valladolid, o público asistiu a nun dos concertos da, daquela, segunda xira polo Estado español do cuarteto orixinal irlandés-estadounidense:

  • Tríona Ní Dhomhnaill [piano e voz].
  • Billy Oskay [violín e viola].
  • Brian Dunning [frautas].
  • Mícheál Ó’Domhnaill [guitarra].

Como curiosidade, algúns anos despois este mesmo concerto, volveu emitirse en Radio 3 coincidindo coa morte dun dos fundadores de Nightnoise, o guitarrista irlandés Mícheál Ó’Domhnaill [fallecido o 8 de xullo de 2006 aos 54 anos de idade]. Ista re-emisión aconteceu o 15 de xullo de 2006, no programa Músicas Posíbles [Radio 3] de Lara López. Esoutra gravación pode atoparse neste enlace.

O que ides atopar aquí non ten nada que ver con esa re-emisión. É a emisión orixinal do ano 1991, poco despois do concerto, presentada e comentada por Ramón Trecet e da que non teño atopado ningún outro enlace na rede, polo que pode que sexa unha rareza.

A gravación do concerto, tal cual a emisión, dura uns 60 m. Cara o minuto 28 da gravación hai unha interrupción dus segundos debido ao cambio de lado da cinta casete. Procuro non editar máis do necesario o audio orixinal para que o que escoitedes teña a máxima cualidade posíbel.


Video: Nightnoise en Sevilla en 1990, un ano antes que en Valladolid.

Imaxe (2): folleto e ticket de entrada a concerto Valladolid, tirada de: http://rogicas.blogspot.com.es/1991_04_01_archive.html

luns, 26 de marzo de 2012

Diálogos 3 (Radio 3-RNE) - Especial NIGHTNOISE (07/08/1991)

Nightnoise


Seguimos a rescatar do arquivo do "Pequeno Monstro" algunhas das máis míticas edicións do programa DIÁLOGOS 3 [Radio 3], apresentado e dirixido por Ramón Trecet.

Nesta ocasión un interesante especial fin de semana, adicado a biografía da banda de folk-cámara NIGHTNOISE, emitido un en Radio 3 (RNE) o 07/08/1991.

Nightnoise foron unha banda cuxo orixe está no ano 1984, cando o violinista estadounidense Billy Oskay e o guitarrista irlandés Mícheál Ó Domhnaill, publican na compañía estadounidense Windham Hill, un disco titulado precisamente así, Nightnoise.


Tres anos despois, 1987, Tríona Ní Dhomnaill [irmá de Míchaél] e o flautista irlandés-estadonidense Brian Dunning, se unen aquel dúo, resultando a primeira formación que adopta o nome daquel estupendo primeiro disco:
Nightnoise. O primeiro álbum, coma cuarteto Nightnoise, foi Something of Time [Windham Hill, 1987].

Desde o meu parecer, eses dous albumes son os mellores publicados pola formación. Música folk, de cámara, antigua e, sobre todo, maxia, conflúen nestas dúas alfaias sonoras dos oitenta.

A estes dous traballos lles seguen
At the End of the Evening [1988], The Parting Tide [1990] e o recompilatorio A Windham Hill Retrospective [1992]. Precisamente neste álbum, Oskay abandona a banda que é sustituido polo violinista escocés Johnny Cunningham. Con esta nova formación publican: Shadow of Time [1994], A Different Shore [1995] e The White Horse Sessions [1997]. Coincidindo con ese último lanzamento, Cunningham abandona a banda sendo substituido polo violinista irlandés John Fitzpatrick.

Nightnoise se disolven oficialmente a finais de 2003 cando, aos 46 años anos, o violinista
Cunningham falece dun ataque al corazón. Xa en xullo de 2006, un dos seus fundadores,o guitarrista irlandés Mícheál Ó Domhnaill, morre na súa casa de Dublín, por causas das que non existe demasiada información, agás que ses tratou dun accidente doméstico.


Sintonizamos. Tres da tarde, Radio 3, Dialogos 3, Ramón Trecet...





venres, 23 de marzo de 2012

Off Mental - programa 21

 Shadowfax (Shadowdance - Windham Hill, 1983)


Programa Nº 21 en Rádio FilispiM da serieOFF MENTAL, apresentado polo Pequeno Monstro. Outras músicas doutra forma, sen fronteiras estilísticas e de ningún outro tipo, cuxo denominador común é a creatividade.


Neste programa:
  • RICHARD BURMER - Across the view [Western Spaces. Album colectivo xunto Steve Roach e Kevin Braheny. Innovative Communication, 1987].
  • WILLIAM ACKERMAN & CHUCK GREENBERG - Visiting (Live) - [Show in Omaha, Nebraska. Windham Hill, 1986].
  • SHADOWFAX & CHUCK GREENBERG - A pausa in the rain [Live. Windham Hill, 1987].
  • NIGHTNOISE - Timewinds [Something of time. Windham Hill, 1987].
  • NIGHTNOISE - The erebus and the terror [Something of time. Windham Hill, 1987].
  • NIGHTNOISE - Hourglass [Something of time. Windham Hill, 1987].
  • KEITH JARRETT - January 24, 1975, Part 1 (extracto) - [The Köln Concert, ECM, 1975].




domingo, 18 de marzo de 2012

Diálogos 3 (Radio 3-RNE) - Especial DEAD CAN DANCE (primavera 1994)

Brendan Perry & Lisa Gerrad (Dead Can Dance)

Dous novos especiais de Diálogos 3 rescatados do arquivo sonoro de o Pequeno Monstro, nesta ocasión adicados a formación Dead Can Dance conformada por Lisa Gerrad [Australia, 1961] e Brendan Perry [Londres, 1959].

Dead Can Dance ficha en 1984 pola discográfica de londinense 4AD na que graban un primeiro album homónimo e no que colaboran outras banda do mítico selo underground, coma This Mortal Coil.

En 1985, publican o seu segundo album, Speen and Ideal, que os catapulta coma banda de "culto" e sitúa nos primeiros postos das listas do Reino Unido. En 1986 chegaría o seu terceiro traballo, Within the Realm of a Dying Sun.

Xa en 1988 o seu cuarto, The Serpent´s Egg. Ademáis, ese mesmo ano escriben temas para o filme El Niño de la Luna [Agustín Villaronga], donde a propia Lisa Gerrad debuta coma atriz. En 1990 publican Aion, o quinto traballo, que os leva de xira a América. O ano 1992 fan o propio co famoso recompilatorio A Passage in Time

Xa no ano 1993 participan na banda sonora do impactante filme documental Baraka [Ron Fricke] e editan Into the Labyrinth, traballo co que conqueren o maior éxito. Unha macroxira americana e europea fica rexistrada no album e filme Toward the Within.

O último traballo como Dead Can Dance foi publicado en 1996 baixo o título de Spiritchaser. Tanto Lisa coma Brendan publican sendos traballos en solitario: The Mirror Pool [1995] e The Eye of the Hunter [2000], respeitivamente.

No primeiro dos programas especiais que Ramón Trecet adicou a este ecléctico dúo, analisa os primeiros traballos. No segundo, realiza unha transcripción radiofónica dunha entrevista realizada ao dúo en outubro do ano 1993. Cada gravación ten uns duración aproximada de 23 m, o que quer dicer que os programas non están completos, mais non deixan de ser documentos de grande interés. A emisión destes espazos en Radio 3 (RNE) datan da primavera de 1994.

Sintonizamos, tres da tarde, Radio 3, Dialogos 3, Ramón Trecet...
Nota: este enlace contén ambos audios encadeados.


mércores, 14 de marzo de 2012

Off Mental - programa 20

 John Surman - Withhoding Pattern (ECM, 1985)

Programa Nº 20 en Rádio FilispiM da serie OFF MENTAL, apresentado polo Pequeno Monstro. Outras músicas doutra forma, sen fronteiras estilísticas e de ningún outro tipo, cuxo denominador común é a creatividade.

Especial JOHN SURMAN [Withholding Pattern, ECM 1985]Misturadas con comentarios da biografía do artista e cunha introducción ao selo discográfico de Múnich ECM [Edition of Contemporary Music], ouvimos:
  •  Doxology.
  • Changues of Season.
  • All cat´s whiskers and Bee´s Knees.
  • Holding Pattern I.
  • Skating on thin Ice.
  • The Snooper.
  • Wildcat Blues.
  • Holding Pattern II
John Surman, play:
- Baritone and soprano saxophones.
- Bass clarinete.
- Recorder.
- Piano.
- Synthesizer.



domingo, 11 de marzo de 2012

Diálogos 3 (Radio 3-RNE) - Especial catálogo ECM - parte 2 (marzo 1992)

Portada dun  recompilatorio do selo E.C.M.

Seguimos a desempolvar vellas cintas de casete do arquivo sonoro do Pequeno Monstro [Rádio Filispim].

Como dixemos no seu momento, é un "agora ou nunca", e penso que, no caso destas edicións especiais de Diálogos 3, si pague a pena, pola grande cantidade de datos que subministra Trecet sobre os artistas, nun momento no que, lembremos, conquerir información sobre estos tipos de músicas e artistas era unha tarefa certamente complicada, sendo a rede de internet algo que viamos nas películas americanas e pouco máis.

Estamos no mes de marzo do ano 1992. Segunda e última das entregas do especial de Diálogos 3, adicado ao selo de Múnich ECM [Edition of Contemporary Music]. Nesta ocasión Rámón Trecet nos oferece pinceladas da biografía e traballos en ECM, dos seguintes artistas:

  • JOHN SURMAN [Withholding Pattern, 1985]
  • OREGON (Ralph Towner, Collin Walcott, Glen Moore) [Oregon, 1983]
  • CHICK COREA & GARY BURTON [Duet, 1979]
  • L. SHANKAR [M.R.C.S, 1991]
  • EGBERTO GISMONTI & NANA VASCONCELOS [Duas Vozes, 1984]
  • COLLIN WALCOTT con John Abercrombie, Dave Holland & Jack DeJohnette [Cloud Dance, 1976]
  • PAT METHENY [Offramp, 1982].
Unha fin de semana do mes de marzo do ano 1992, sintonía de Rádio 3 [RNE], tres da tarde, Diálogos 3, Ramón Trecet...


Diálogos 3 (Radio 3-RNE) - Especial catálogo ECM - parte 1 (marzo 1992)

Manfred Eicher (ECM)

Primeiro dos programas especiais adicados ao selo alemán ECM [Edition of Contemporary Music], da serie Diálogos 3 [Rádio 3-RNE] que inauguramos a semana pasada neste blog.

O programa que rescatamos hoxe responde ao primeiro dunha serie de dous que Ramón Trecet adicou ao selo alemán de nova música, ECM. Lembro que durante algunha grella radiofónica, Trecet, realizaba programas os sábados e domingos, donde aproveitaba para deterse na biografía dos músicos que soaban de luns a venres ou, mesmo, en selos discográficos coma ECM. Calquera outra lembranza ou emenda é benvida como comentario a esta entrada.

Neste primeiro programa, RamónTrecet conta como un proxecto de distribución de músicas por correio postal chamado Jazz by Post, se transforma a finais da década dos sesenta nunha discográfica capitaneada por Manfred Eicher, ECM, na que gravarían as súas produzóns artistas que non se acomodaban a ningunha etiqueta convencional.

Jazz, world music, contemporánea, clásica, son xéneros que atopamos pinceladas en cada un dos artistas do catálogo de Múnich ECM, resultando unha "nova música" de corte Europeo que unida ao deseño artístico das portadas conforman a personalidade única deste intersante selo alemá. De feito, as audaciais musicais, ou mesmo visuais [artísticos deseños das carpetas] do catálogo ECM, foron máis tarde emuladas por outros selos con maior ou peor fortuna, coma CODA Records, Narada, Innovative Communications ou, o caso máis evidente, Windham Hill.

Neste primeiro Diálogos 3 adicado a ECM, escoitamos:
  •  PAT METHENY [New Chautauqua, 1979]
  •  CHICK COREA & RETURN TO FOREVER [Return to Forever, 1972]
  •  RALPH TOWNER con Jan Garbarak, Eberhard Weber & Jon Crhistensen [Solstice, 1977]
  •  MEREDITH MONK [Dolmen Music for 6 voices, 1979]
Fechamos os ollos e sintonizamos. Fin de semana do mes de marzo de 1992, tres da tarde, Radio 3, Ramón Trecet, Diálogos 3...



martes, 6 de marzo de 2012

Off Mental - programa 19

 Jony Mitchell en estado de graza

Programa Nº 19 en Rádio FilispiM da serie OFF MENTAL,  apresentado polo Pequeno Monstro. Outras músicas doutra forma, sen fronteiras estilísticas e de ningún outro tipo, cuxo denominador común é a creatividade.


Neste programa:
  • GEORG FRIEDRICH HÄNDEL - Bourrée [Suite Nº 1 in F - Water Music].
  • GEORG FRIEDRICH HÄNDEL - Hornpipe [Suite Nº 1 in F - Water Music].
  • GEORG FRIEDRICH HÄNDEL - Rigaudon [Suite Nº 3 in G - Water Music].
  • GEORG FRIEDRICH HÄNDEL - Menuet [Suite Nº 3 in G - Water Music].
  • GEORG FRIEDRICH HÄNDEL - Ombre Pallide [Ópera Alcina. Soprano: Arleen Auger. City of London Baroque Sinfonia. Dir. Richard Hickox].
  • JONY MITCHELL - Woodstock [Ladies of the Canyon, 1970].
  • JONY MITCHELL - Ladies of the Canyon [Ladies of the Canyon, 1970].
  • JONY MITCHELL - For Free [Ladies of the Canyon, 1970].
  • JUDY COLLINS [voz] / RICHARD STOLZMAN [clarinete] - For Free (orixinal de Jony Mitchell) - [Innervoices, 1989].
  • JOHANN SEBASTIAN BACH - Cantata Ich habe genug. Aria Ich habe genug [Soprano: Natalie Desay. Le Concert D´astree. Dir. Emmanuelle Häim].
  • JOHANN SEBASTIAN BACH - Cantata Ich habe genug. Recitativo Ich habe genug [Soprano: Natalie Desay. Le Concert D´astree. Dir. Emmanuelle Häim].



domingo, 4 de marzo de 2012

Diálogos 3 (Radio 3-RNE) - SUZANNE CIANI. History of my Heart (decembro 1989)

Suzanne Ciani, pioneira da música electrónica.

Segunda das entregas da serie Diálogos 3 [Radio 3-RNE]. Nesta ocasión Ramón Trecet analisa tema a tema o, daquela, novo album de Suzanne Ciani, History of my Heart. Traballo no que colabora nalgunha das pezas o estupendo violinista Steve Kindler.

Ciani realiza unha música simples pero carregada de beleza, pese ao que puidera parecer, "la Ciani" [como a chamaba Trecet] non era unha recén chegada nen unha ilusa: "trala súa graduazón no Wellsley College, Ciani se trasladou á Universidade de Berkeley na que seguíu a estudar composición. Durante este periodo, finais dos anos 60, coñeceu a tres dos fundadores da música electrónica: John Chowning, Max Matthews e Don Buchla. Daquela comezou a traballar para Buchla soldando sintetizadores. Adicou os seguintes dez anos da súa vida a explorar as posibilidades deste instrumento, que ela mesma construíu con diversas pezas que foi adquirindo..." (Wikipedia).

History of my Heart, Suzanne Ciani, un día do mes de decembro de 1989, tres da tarde... en Radio 3 [RNE].



Diálogos 3 (Radio 3-RNE) - Entrevista a LITO VITALE (10/01/1990)

Lito Vitale Cuarteto

Con esta entrada comezo unha serie de programas donde postearei edicións do mítico programa Diálogos 3 [Radio 3-RNE], presentado e dirixido por Ramón Trecet. As gravacións orixinais proceden de cintas de casetes que eu mesmo rexistrei naqueles anos. Unha vez dixitalizadas, as subirei á Archive.org, Ivoox e as enlazarei neste blog.

Non hai certeza de que estes programas estean no arquivo sonoro de RNE; o certo é que no podcast de Dialogos 3, na web de Radio 3, non se atopan.

Na entrada que abre esta serie, escoitaremos unha entrevista ao músico arxentino Lito Vitale, que daquela contaba con 23 anos, e viña de publicar o seu album La Senda Infinita coa participación creativa do cuarteto que o levou ao éxito. O programa está repleto de intervencións telefónicas dos ouvintes e foi realizado un 10 de xaneiro de 1990, como era habitual, as 3 da tarde...

Llibre difusión con referencia á fonte documental. Obrigado.
Fonte documental: aquivo sonoro do Pequeno Monstro (http://offmental.blogspot.com)

mércores, 29 de febreiro de 2012

Off Mental - programa 18

Portada do álbum Between Tides - Roger Eno, 1989

Programa Nº 18 en Rádio FilispiM da serie OFF MENTAL, apresentado por André pequenomonstro. Outras músicas doutra forma, sen fronteiras estilísticas e de ningún outro tipo, cuxo denominador común é a creatividade.

Neste programa:
  • ALAIN MARKUSFELD - It´s raining on the third mill [Contemporus. Egg Records, 1979].
  • ALAIN MARKUSFELD - Oasis under the stars [Contemporus. Egg Records, 1979].
  • HANS-JOACHIM ROEDELIUS - Im fruhtan [Momenti Felici. Venture, 1987].
  • HANS-JOACHIM ROEDELIUS - Anima mundi [Momenti Felici. Venture, 1987].
  • ROGER ENO - The silent hours [Between Tides. Opal Records, 1989].
  • ROGER ENO - Dust at dawns [Between Tides. Opal Records, 1989].
  • ROGER ENO - One gull [Between Tides. Opal Records, 1989].
  • ROGER ENO - Field of gold [Between Tides. Opal Records, 1989].
  • ROGER ENO - Prelude for St. Joan [Between Tides. Opal Records, 1989].
  • ROGER ENO - Between tides [Between Tides. Opal Records, 1989].

mércores, 22 de febreiro de 2012

Off Mental - programa 17

Brian Eno - Discret Music, 1975

Programa Nº 17 en Rádio FilispiM da serie OFF MENTAL, apresentado polo Pequeno Monstro.

OFF MENTAL, é un programa da Produtora Imaxinaria Divertimento [PID], donde ouvimos outras músicas doutra forma, sen fronteiras estilísticas e de ningún outro tipo, cuxo denominador común é a creatividade.


Neste programa:
  • BRIAN ENO - Three Variations on the Cannon, I [Discreet Music. Obscure Records, 1975 -Editions EG, 1983].
  • BRIAN ENO - Three Variations on the Cannon, II [Discreet Music. Obscure Records, 1975 -Editions EG, 1983].
  • JON HASSELL & BRIAN ENO - Chemistry [Fourth World Vol.1 - Possible Musics. Editions EG, 1980].
  • JON HASSELL & BRIAN ENO - Charm (over Burundi Cloud) - [Fourth World Vol.1 - Possible Musics. Editions EG, 1980].



Video: peza tirada de Jon Hassel & Brian Eno [Fourth World-Possible Musics Vol1 , 1980].

mércores, 15 de febreiro de 2012

Off Mental - programa 16

Holger Czukay (Moving Pictures. Purple Pyramid Records, 1993).

Programa Nº 16 en Rádio FilispiM da serie OFF MENTAL, apresentado polo Pequeno Monstro. Outras músicas doutra forma, sen fronteiras estilísticas e de ningún outro tipo, cuxo denominador común é a creatividade.

Neste programa:
  • HOLGER CZUKAY - Radio in an hourglass [Moving Pictures - Purple Pyramid Records, 1993].
  • HOLGER CZUKAY - All night lone [Moving Pictures - Purple Pyramid Records, 1993].
  • TANGERINE DREAM - Thru Metamorphic Rocks (edit) - [Force Majeure. Virgin, 1979].
  • TANGERINE DREAM - Phaedra (edit) - [Phaedra. Virgin, 1974].
  • GONG - Castle in the Clouds [Angel´s Egg. Virgin, 1973].
  • JON HASSELL & BRIAN ENO - Delta rain dream [Fourth World, Vol1. Possible Musics. Editions EG, 1980].
  • HOLGER CZUKAY - Träum Mal Wieder [Der Osten ist Rot. Virgin, 1984].

 
   

martes, 7 de febreiro de 2012

Off Mental - programa 15

Conrad Schnitzler - Auf dem Schwarzen Kanal (RCA 1980).

Programa Nº 15 en Rádio FilispiM da serie OFF MENTAL, apresentado polo Pequeno Monstro. Outras músicas doutra forma, sen fronteiras estilísticas e de ningún outro tipo, cuxo denominador común é a creatividade.

Neste programa:
  • CONRAD SCHNITLZER - Auf dem Schwarzen Kanal [Auf dem Schwarzen Kanal. RCA 1980].
  • CONRAD SCHNITLZER - Fabrik [Auf dem Schwarzen Kanal. RCA 1980].
  • CLUSTER [Hans-Joachim Roedelius, Dieter Moebius] & Brian Eno - Base & Apex [After the Heat. Sky Records, 1970].
  • CLUSTER [Hans-Joachim Roedelius, Dieter Moebius] & Brian Eno - Lufschloss [After the Heat. Sky Records, 1970].
  • HOLGUER CZUKAY & ROLF DAMMERS - Boat Woman Song [Canaxis 5 - Tecnical Space Composer´s Crew, 1969].
  • CAN - Halleluhwah [Tago Mago. United Artist Records, 1971 - Spoon Records, 971].


martes, 31 de xaneiro de 2012

Off Mental - programa 14

 Philip Glass (Einstein on the Beach, edición CBS Masterwork).

Programa Nº 14 en Rádio FilispiM da serie OFF MENTAL, apresentado polo Pequeno Monstro. Outras músicas doutra forma, sen fronteiras estilísticas e de ningún outro tipo, cuxo denominador común é a creatividade.


Neste programa:
  • PHILIP GLASS - Knee 5 [Ópera Einstein on the Beach. Tomato Records, 1979].
  • PHILIP GLASS - Building [Ópera Einstein on the Beach. Tomato Records, 1979].
  • CONRAD SCHNITLZER - Electric Garden [Con. Egg Records, 1978].
  • CONRAD SCHNITLZER - Zug [Con. Egg Records, 1978].
  • CLUSTER [Hans-Joachim Roedelius, Dieter Moebius] & Brian Eno - The Belldog [After the Heat. Sky Records, 1970].


domingo, 22 de xaneiro de 2012

Off Mental - programa 13

 Terry Riley (A Rainbow in Curved Air, 1969).

Programa Nº 13 en Rádio FilispiM da serie OFF MENTAL, apresentado polo Pequeno Monstro.Outras músicas doutra forma, sen fronteiras estilísticas e de ningún outro tipo, cuxo denominador común é a creatividade.

Neste programa:
  • TERRY RILEY - A Rainbow in Curved Air (Columbia Masterworks, 1969).
  • CURVED AIR - Piece of Mind.
  • CURVED AIR - Melinda (more or less).
  • CURVED AIR - Jumbo.
  • CURVED AIR - Metamorphosis.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...